Höst!

Många snackar om "Höstdepression" och "den tråkiga hösten". Det känns som att var och varannan människa hatar hösten...Varför?
Jag tycker faktiskt att hösten är mysig. Det blir ju vad man gör det till?
Den behöver inte vara grå och bitter. Om man tittar ut med positiv syn så ser man att hösten faktiskt är klädd med otroligt härliga och glada färger.

Dagar som är som idag, regniga, blåsiga och kalla, då kan man ju helt enkelt mysa till det istället för att vara bitter. Sätta på sig massa mysiga och varma kläder när man går ut. Och väl inne så tänder man massa ljus, värmer någon god dryck som man tycker om (kaffe, te eller choklad) och myser ner sig under en skön filt framför tvn med någon man tycker om! Vad sägs om det va???

Dagar då solen skiner så ska man verkligen passa på att gå ut på promenader, helst i skogen där hösten är som finast, och om det inte är för kallt så kanske man vågar sig ut på en picknick på en mysig plats med vacker utsikt och ha med sig någon varm dryck att värma sig på.

Vi var ute och gick, jag, Andreas och Elvira, i söndags. Vi gick på en stig i skogen som vi inte har gått på tidigare som ledde bort till lillsjön, sen gick vi på en brygga som går längst vattnet (strandpromenaden), och det var verkligen hur härligt som helst. Jag kände mig sååå lycklig och jag visste inte ens varför?

Det är faktiskt viktigt att passa på att vara ute i solen på hösten, när den väl är framme. Många svenskar får d-vitaminbrist på denna mörka halvan av året. Såå det är inte bara härligt, det är nyttigt och viktigt för oss också.

I övrigt så ska man försöka hitta på saker att göra, spela sällskapsspel med sin familj eller vänner, gå till simhallen, bowla m.m. Då blir hösten inte förknippad med ångest, depression och tristess

Så här fin är hösten!!!




Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback