Vaccination på bvc

Nu har Andreas åkt till jobbet och Sofie åkt till skolan, Elvira sover som vanligt och jag sitter uppe och laddar inför bvc besöket idag som är kl. 11.30. Elvira ska nämligen vaccineras och få två sprutor idag och jag undrar hur det kommer kännas för mig att se på när någon sticker min lilla dotter i benen så att hon får ont =( Usch! Det känns faktiskt rätt så jobbigt.

Måste berätta en jobbig grej som hände i morse... Andreas hade precis gått till bilen och jag låg och sov, så ringde det plötsligt på mobilen. Det var Andreas som frågade om vi hade lånat hans bil till IKEA igår och det hade vi ju. Jag trodde att han undrade vart bilen stog så jag började förklara att den står längst bort på parkeringen för att det inte fanns några platser närmare... "Jag vet! Bilnycklarna sitter i dörren och bilen är olåst. Var du lite stressad igår eller?" Säger han och jag börjar böla. Fan va jag skämdes. Hans nya bil som var så dyr och som jag var sådär slarvig med? Usch va pinsamt!! Vill inte ens tänka på det. =(

Det var iaf trevligt med en liten nattgäst här i natt. Jag och lillasyster satt och pratade lite igår kväll innan vi gick och la oss och det var mysigt. Jag gör typ aldrig det med henne och det är synd för jag skulle vilja att vi hade en jätte bra relation så att hon kan känna att hon kan berätta allt för mig. Får jobba lite på den, hon är så hemlighetsfull av sig!
Ikväll får vi en ny nattgäst, kusin-Mimmie =) Får se om hon kommer innan eller efter vi har samtalat med prästen om dopet.

Nu tror jag att min lilla sömntuta börjar vakna lite smått, det låter som det iaf. Så jag ska klä på mig, ge henne d-droppar, mat och byta på henne sen ska vi nog ta en liten morgon promenad eller typ en stor omväg till bvc =)

Ha det toppen denna soliga dag!


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback