Morsdag

Såå vi åkte alltså till landet tillslut ändå och jag hade det väldigt mysigt faktiskt.
På lördagkväll åkte vi ut och överraskade dom lite smått och satt på övervåningen, hela andreas familj och morfar och vi, och kollade lite på melodifestivalen och hade trevligt. Sedan la vi oss på loftet alla "ungdomarna" och låg och småpratade innan vi tillslut somnade en efter en. Väldigt mysigt.
På söndag morgon så blev jag uppvaktad för första gången på morsdag med lite frukost på sängen och sånt =) Gullit av Andreas att hjälpa Elvira som är för liten för att gratta mig på riktigt helt själv.
Lite senare gick jag, Elvira och Yohanna på en långpromenad i det härliga vädret medans grabbarna var iväg och fiskade. Sen åkte vi ut med båten allihopa och skulle rycka strömming men fick inget till en början men när jag Kerstin och Elvira hade hoppat av för att åka hem och baka en paj så fick dom andra tydligen massa firrar. Det var väl någon av oss 3 som gav otur eller nåt.
När dom andra kom hem igen från båtturen så åt vi pajen och sedan var det dags för mig Andreas och Elvira att fortsätta till nästa ställe. Jag plockade en bukett liljekonvalj innan vi drog till smidö för att även gratta min mor på morsdag.
På smidö fick vi broccoli- och baconpaj till middag och hemmagjord jordgubbstårta till efterätt. Mumms! Min mormor och morfar var där när vi kom och det var kul att träffa dom lite för det var ett tag sen nu. Andres hann med att fiska lite med min lillebror medans mamma och Sofie var barnvakt åt Elvira och jag tog en dusch. Mamma hade satt på Mamma Mia på tvn som gick i bakgrunden hela kvällen för det passade tydligen så bra på morsdag. Hon är så söt ibland :P

Nu är vi hemma igen och stressen börjar så klart på en gång krypa på mig. Ska nog bara gå och lägga mig just nu och försöka lösa allt imorgon och göra det bästa av nästa vecka helt enkelt.

God natt gott folk!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback