Öppna förskolan

Igår kväll kom min lillesyster, "moster-Sofie", hit och sov över så därför hann jag inte skriva ett inlägg för att jag tänkte vara lite social med henne. Men då tog såklart hon datorn och satt framför den och sin mobil hela kvällen istället...jaja, ungdomar! ^^

I morse tänkte jag gå upp tidigt men var så grymt trött när klockan ringde att jag sov lite längre än vad jag tänkte, men jag hann med allt som jag ville göra ändå. Jag duschade och hade ju en barnvakt medans, skönt! sedan åt jag och Sofie frukost tillsammans i lugn och ro. Det kändes på nåt sätt som att det var helg för på vardagar brukar jag alltid få äta själv så det var nice =)

Sedan tog vi en promenad upp till centrum, sofie skulle till stationen och ta tåget hem, och jag skulle till öppna förskolan så där skildes våra vägar åt. :P

På öppna förskolan så träffade vi Zanna, hennes dotter Irma och Emily och hennes son Melvin. Det var trevligt. Vi satt och snackade och hade med oss matlåda så vi åt lunch där tillsammans. Sedan hade jag äntligen med mig en vit body, som jag har sagt att jag ska ta med mig flera gånger men aldrig gjort. Jag har velat gjort det sedan jag såg den som Emily gjorde till Melvin, den blev så fin. Så nu har jag äntligen gjort Elviras fotavtryck på den och skrivit hennes namn med textilfärg. Man ser verkligen att den är hemmagjord, hon var lite motstridig med fotavtrycken men det ska ju synas att det inte är fabrikatgjort.
Vi var iaf där tills dom stängde som vanligt. Tiden bara flyger iväg, det är lite läskigt ibland men det är väl så när man har saker att göra hela tiden.

Snart kommer Andreas familj hit på besök, måste städa undan och diska lite innan. Kanske skriver något inlägg lite senare ikväll oxå. Vi får se..

Bilder från idag:

Irma, Melvin och Elvira på öppna förskolan idag.


Elviras hemmagjorda body. Den ser som sagt lite geggig/suddig ut men det är charmigt :P

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback