Underbar dag med underbara människor

Sista vännen från tjejmiddagen gick nyss, Elvira sover och Andreas är på tv-spelskväll så jag sitter här i soffan helt själv och känner mig ändå glad. Nöjd över att ha haft en så bra dag idag. =)

Det började med att jag och andreas åt en mysig frukost tillsammans. Sen gick vi en promenad till lidel för att köpa mat till kvällens tjejmididdag. Jag hann bara hem och snabbt upp med matkassen, tills det blev dags för nästa promenad tillsammans med Emily och hennes son Melvin. Det var jätte trevligt som vanligt när man umgås med dom så det blev en lite längre promenad än vad jag hade tänkt mig.
Jag hade sagt till mina middagsgäster att jag skulle vara hemma innan 4 och att dom kunde komma runt den tiden, plus att jag ville ju hinna städa lite innan oxå. Men eftersom det var så fint väder och så trevligt sällskap så gjorde det ingenting att jag fick lov att halvt springa hem innan 4.
Så jag gick alltså på promenad från ca halv 11 till ungefär halv 4 med bara några få stopp. Känns ganska så bra med tanke på hur mycket jag åt sen på kvällen!

När jag hade röjjt undan lite här hemma och precis bytt blöja på Elvira så kom tjejerna (Frida, Kattis och Isold) hit och våran jätte mysiga tjejkväll började.
Vi lagade tacos som vanligt, och åt tillsammans o hade trevligt. Sen gick vi och hyrde film, vilket tog en evighet för att vi inte kunde bestämma oss (alla har olika smak eller så har någon sätt det ända bra alternativet). Tillslut blev det iaf "Role Models", en komedi vilken iaf jag tyckte var oväntat bra o rolig.
Jag bjöd på kladdkakemuffins till efterrätt trotts att alla var proppmätta, som man alltid blir, efter tacosen. Sen hade dom köpt med sig 2 påsar chips, cola och en vattenmelon. Isold köpte godis och jag hade köpt 2 stora chokladkakor och 2 st 2 liters cola. Såå det blev mycket att äta. (Vi åt inte upp allt!!!)
Efter filmen så kollade vi på "Disturbia" som gick på 5:an. Lite för läskig för min smak. Sen satt vi och snackade ett tag tills Kattis och Isold blev trötta och åkte hem. Men Frida var snäll och stannade kvar ett tag till och vi satt och snackade bara hon och jag som på gammla goda tiden när vi bodde närmare varandra. (När jag "bodde" i viksjö) Det var skönt att prata av sig lite grann och jag kände att jag verkligen hade saknat det där. Tack gumman <3

Trots en läskig film så blev det ett bra avslut på denna härliga dag, så nu kan jag gå och lägga mig med ett leende på läpparna istället för att känna mig ensam och rädd!
Nattinatti

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback