Fira månadsdagar?

Just nu sitter jag i soffan och myser med min dotter som ligger och spänner sig och gnyr och försöker att bajsa för fullt.. haha to much information? Sånn är jag!
Jag satt nyss och funderade på om jag skulle bege mig ut medans det fortfarande är någorlunda fint väder (eftersom alla säger att det ska börja regna idag). Men då ringde min kära sambo och sa att han var påväg hem och tyckte att jag skulle vänta med promenaden tills han kom hem eftersom det är våran månadsdag idag. Jaa ni hörde rätt vi firar våra månadsdagar och är stolta över det! ...och om exakt en månad så firar vi 3 år! =D wiee

Folk får säga vad dom vill om att fira månadsdagar men jag säger bara att det är en fantastisk ursäkt för att göra något speciellt eller lyxa till det i vardagen. Jag kan inte förstå varför man inte skulle göra det? eller varför det är 'töntigt' som vissa säger. Det är jätte mysigt att ha en dag i månaden (den 15 för våran del) som man tillägnar åt bara oss och gör någonting speciellt.
Förr kanske vi gick på bio eller gick ut och åt men nu när vi har ett barn så får det bli något lite annorlunda som inte kräver nån planering eller blir nått projekt av det hela, som kanske en promenad och en picknick? Och så måste man vara kärleksfull hela dagen och inte vara sura på varandra =)

Nej nu måste jag gå och byta den nerbajsade blöjan =P och sen blir det att plocka undan lite och fixa myset tills älsklingen kommer hem!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback