Hösten är här

Det här kanske kommer låta helt ofattbart och konstigt för vissa av er, men jag tror faktiskt att jag gillar hösten...
Det börjar bli lite småkyligt ute så man får lov att sätta på sig varma och mysiga kläder när man ska ut, och det bästa av allt är ju att man kan gå på promenader utan att dö av värmen och när man kommer hem är man inte nerdrängt av svett.
Jag tycker att luften känns friskare nu när det är lite svalare. Det är absolut skönare att vara ute och andas nu än när det var supervärme i hela Sverige.
Jag har iaf kommit fram till att hösten är mysig.
Dom regniga dagarna har man en anledning att sitta framför datorn lite och de regniga helgerna så har man en anledning att kolla på "How I Met Your Mother" som vi har laddat ner. Vi har redan kollat på hela första säsongen och sitter nu och kollar på några avsnitt varje kväll av säsong 2. Superroligt! =D Dom är typ mina idoler och jag är lite småkär i allihopa, töntigt va? xD

Elvira börjar bli större och nyfiken på världen. Man behöver inte längre gömma henne från solen, tror att hon oxå gillar hösten faktiskt.
Igår så fick hon inviga sin nya vatten- och vindtäta overall och prova att gunga i lekparken för första gången. =)
Jag tyckte nog att det var roligare än vad hon tyckte för hon var jättetrött och ville helst sova. Men jag hade verkligen sätt fram emot att få prova sätta henne i gungan så hon fick ställa upp för mig :P
Som jag skrev tidigare så börjar Elvira bli väldigt nyfiken på världen och hänger konstant, vaje gång vi går ut och går, utanför vagnen med huvudet. Jag tycker att det är dags med sittvagnen men gillar inte riktigt att våran är vänd utåt. MEN till helgen har vi sagt att vi ska byta till den så jag hoppas att det kommer funka bra.

I onsdags var jag och Andreas på IKEA och köpte massa nya saker till Elviras rum. Bl.a. en gardin, en taklampa och en liten bokhylla. Vi har gjort det till Hennes rum på riktigt nu och tagit ut skrivbordet och gästsängen och ställt in hennes säng. Så jaa nu för tiden sover hon i sitt eget rum och hittills har det gått utmärkt. =)

Några av de nyaste bilderna på Elvira:



På halvårsdagen!



Så sööt i sin björndräkt ^^



Lagom road av att gunga?







Nu ska jag gå och plocka upp min dotter som precis har sovit klart och så ska vi leka lite tillsammans.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Yohanna

Stor tjej som fått eget rum kan hon krypa nu också?!



Skicka henne massa kärlek från mig, man blir nog bara mer och mer fäst vid henne för varje dag om går... nästan obeskrivligt <3

Postat av: Linda

Jaa tror att hon trivs i sitt nymöblerade rum =)

Nää hon kan inte krypa än, det var min mamma som höll på att busa som vanligt. :P

Jag skickar tillbaka lite kärlek från henne <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback