Sjukstuga

Vaknade i morse vid 8 och kände mig riktigt hängig, hade ont i huvudet, ont i halsen och var lite täppt i näsan.
Gick upp och tittade till Elvira som låg i sin säng och pillade på nappen, hon kollade inte ens på mig?
Jag gjorde välling, hämtade en blöja och tog Elvira till min säng. Jag gav henne välling och bytte blöjan och sen somnade vi båda om. Sov fram till 12 och sen åt jag frukost. Det kändes lite bättre efter frukosten men jag var fortfarande hängig och orkeslös.
Elvira var jätte jobbig och gnällig vilket hon inte brukar vara. Jag gav henne lunch och hon ville knappt ha? Hon som aldrig tackar nej till mat?? Sen kunde hon knappt hålla ögonen öppna, fast vi just hade sovit jätte länge.
När jag satte mig i soffan märkte jag hur varm hon var och då tog jag tempen.
Det visade sig då att lillskruttan faktiskt har feber, 38.8, och då förstog jag varför hon var så konstig.

Nu ligger hon helt utslagrn på min mage och sover medans jag ligger i soffan och pillar på datorn. Här kommer vi nog att ligga tills Andreas kommer hem och tar hand om oss!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: johanna

Krya på er tjejer =) Hoppas ni mår bättre snart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback