Shoppingdag i stan med Emily och bebisarna

Igår:
...blev det ändrade planer. Istället för att äta middag på smidö så blev vi bjudna till Bro hof slott på middag. Fin mat och fint folk som jobbade i restaurangen som ni:ade, sa "tack så hjärteligt" och använde mycket artikulation. Servitören kom in med en maträtt i taget och skulle berätta en historia om varje rätt och vi fick lov att sitta och lyssna på alla historier innan vi fick äta. Om man frågade om något i maten så svarade han fel varje gång xD Jag har lite svårt för sånt där "fint folk" faktiskt, men middagen var god (och dyr) och sällskapet var trevligt! Det häftiga var att vi var helt själva i hela restaurangen så det kändes lyxigt som om vi hade hyrt hela stället. ;) Kan ju alltid låtsas!
Efter middagen så satte vi oss ute på deras ute servering och fikade, vilket var väldigt mysigt.

Bilder från igår:

Jag och födelsedags"barnet"

 

Fika med kaffe och toffifeasken som vi gav i present ^^ (vi hade köpt blommor oxå)

 

Elvira och mormor gosade hela kvällen =)

 

 

Idag:

...har jag varit i stan hela dagen med Elvira, Emily och Melvin. Vi gick upp tidigt och tog 10.21-tåget (jag brukar i vanliga fall vakna runt den tiden). Vi gick runt och kollade i affärer och jag letade som bara den efter en studentklänning som inte var alltför dyr. Tillslut hittade jag en på JC som såg ut som en typisk studentklänning som satt bra (löst över tjockismagen) så jag tog den. 300 gick den på men det får man väl ta för jag orkar inte dra ut på det och fortsätta leta längre.
Köpte mera saker men jag kanske ska lämna tillbaka lite kläder =/ har ju inte så mycket pengar. Andreas fick en solskyddsfaktor och aftersun som han faktiskt blev glad över och Elvira fick bara ett par vita leggins (att ha på sig efter dopet).

Efter shoppingdagen så var det bråttom hem. Jag ammade och bytte blöja i väntan på att Andreas skulle komma hem med bilen sedan var det bara att köra så fort som man får (lagliga-linda) för att skynda till skolan. Jag kom 1 timma försent till middagen på dagens 'Rent-reunion-träff' men som tur var så fanns det mat kvar. =)
Trevligt att träffa alla igen faktiskt men jag upptäckte något som jag tyckte var hemskt...vet inte varför jag tar det så hårt?...nästan alla rökte. Varför börjar folk röka i gymnasiet? Det är så jävla töntigt och äckligt?? Det är ju bara pinsamt att stå där med en illaluktande pinne i handen och försöka vara "cool" och det bevisar vilken osäker person man är som inte vågar stå upp för sig själv! Usch va besviken jag blev.
Vi kollade på halva rentfilmen, fikade lite i pausen och sedan åkte jag och Elvira hem för hon var så grinig. Hjälpte henne att bajsa när vi kom hem och då var allt bra igen.

Vid 10-tiden, när Andreas borde lägga sig så lurade jag ut honom på en supermysig kvällspromenad. Om det inte vore för alla mygg så hade man kunnat gått i t-shirt för det var varmt ute. Sommaren är entligen här!!!! =D

Bilder från idag:


Elvira och Melvin på tåget i sina vagnar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mysig kvällspromenad <3

 

Nä nu måste jag sova för jag tänkte gå upp tidigt i morgon för en storstädning! Hoppas att jag hinner med en promenad oxå =)

GOD NATT <3

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback