Måndag och hängig...jippie!

Usch! Jag känner mig lite hängig idag =( Det känns jätte jobbigt eftersom det är så mycket jag behöver/vill göra. Jag skulle egentligen ha åkt och "besiktat" vagnen idag men jag orkar verkligen inte det. Har inte orkat göra frukost ännu, jag sitter här i soffan och dricker te för att jag har lite ont i halsen och är lite förkyld.
Jag älskar att google finns när man undrar över saker som besvärar än, men inte vågar fråga någon om det. Tänker inte gå in på detaljer eller berätta vad jag menar men jag är inte ensam om det iaf! :P Skönt.

Glömde förresten berätta att vi blev bjudna till Mikaela, Emil och Liam i lördagskväll på middag. Maten var jätte god och vi hade trevligt. Vi kollade på film efteråt och hade myskväll med massa olika snacks och sånt. Det gör jag gärna om, hoppas bara att dom tyckte att det var lika trevligt som jag tyckte.
Liam blev lite kinkig sen på kvällen och jag har jättesvårt att veta när man ska åka hem och vad "värdparet" känner, varken jag eller Andreas var särskilt trötta och det var ju lixom lördagkväll. Men vi bestämde att vi skulle åka där ifrån iaf, men vi åkte inte hem. Vi tog bilen till mcdonalds och köpte en glass och en milkshake. Det var väl lite "wild and crazy" av oss ;P Hahaha, nä men det kändes bara så tråkigt att åka hem just då. Men sen åkte vi tillslut hem och kolla på tv innan vi gick o la oss.

Igår så kom ju min faster och kusin-Mimmie på besök. =D Jag blev jätte glad att dom ville komma hit och kolla hur vi har det och vara med oss. Det är alltid vi som åker dit annars. Andreas tyckte jag var knäpp som planerade in att dom skulle komma hit när vi redan hade planerat att vi skulle åka till hans morfar vid 5-tiden, men jag ville ju så gärna att dom skulle komma hit och få snacka o umgås med dom lite. Blir ju inte sådär jätte ofta tyvärr =(
Pappa och Saghar bjöd in sig själva oxå...jag hade egentligen velat vara med Faster och Mimmie för mig själv men jaja. Eller pappa får gärna komma men han har ju alltid sitt bihang med sig!
Bilder från det:


Saghar och Faster som fikar lite på våran balkong.


Kusin-Mimmie och min pappa sitter och myser :P


Andres, Elvira och Mimmie. Och våra stora nya kuddar från chilli. Fina va?


Sen kom vi i alla fall tillslut iväg till Andreas morfar. Vi åkte till Willys först och handlade middagen med Yohanna, Oscar och Isabelle.
Vi fick som vanligt ett varmt välkommnande av morfar-Erik som var så glad att vi skulle komma. När vi stog och lagade mat sen så frågade han hur många som skulle ha whisky, som en liten starter, och ingen sa JA. Stackare! Yohanna skulle köra deras bil och Andreas våran, Jag ammar, Isabelle dricker inte whiskey och Oscar var tydligen bakis. Detta går inte..någon måste ju offra sig för att supa med morfar! Så tillslut efter en motstridig diskussion så bestämde vi att jag skulle köra hem så kunde Andreas dricka whiskey med morfar.
Jag har aldrig kört inne i stan eller asså på essingen, med 4 filer att hålla koll på och massa bilar överallt, och mamma säger alltid att det är så läskigt att köra där så jag ville verkligen inte först. Men någon gång måste ju vara den första och det var inte alls så farligt som jag trodde.

Det var iaf trevligt hos Erik och det blev god mat (kött, klyftpotatis med bea och smörstekt sparris) och god paj till efterrätt. På kvällen sen så satt vi och pratade i soffan, tjejerna och morfar (grabbarna var i köket), och då blev han väldigt sentimental och började prata om deras mormor Märta som dog för 13 år sedan. Han berättade hur det hade gått till och hur ledsen han var både då och fortfarande och jag kunde verkligen inte hålla tårarna tillbaka hur mycket jag än försökte, och jag var inte ensam om det. Det var så sorgligt, en riktigt tragisk berättelse och man kan inte riktigt förstå hur mycket en man kan älska sin fru så otroligt mycket och även 13 år efter att hon har gått bort. Det är så sorgligt att jag blir tårögd bara jag tänker på det.
Jag tycker så synd om honom. Han är en så bra och fin man, han förtjänar verkligen inte att känna sig ensam. Det kändes jätte bra hela grejen vi hade gjort för honom, att komma dit allihopa och ha med oss mat som vi lagar och sedan äter tillsammans med honom. Man ville nästan inte åka där ifrån sen och lämna honom själv i det stora huset. Usch, jag vill aldrig bli gammal och ensam!
Bilder från det:


Handlar mat på Willys allihopa.


Oscar och Andreas skålar med sitt vin efter maten...i väntan på efterrätten.


Yohanna och Elvira (Elvira var lite kinkig och krävde att någon gick runt med henne hela tiden)


Isabelle fixar med pajen som var jätte god.


En nöjd morfar-Erik


I väntan på att pajen skulle bli klar...jag är ju alltid så "party" eller nåt? -.-


Fiikaa =D Mumms!!


När Elvira väl hade somnat så skulle morfar-Erik visa hur man gjorde någon militärmanöver och gjorde någon rörelse medans han skrek ut GEVÄÄR (något-något) och då hörde man ett litet skrik från soffan och lillfisen vaknade till. Haha stackare, kul sätt att vakna på?

Jag ska nu krya på mig lite och försöka att inte smitta ner min dotter, med vad jag nu har, så får vi hoppas att jag är lite piggare senare ikväll! Hej svej

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback