Student/dop = Fullspäckad helg

Jaha som ni har märkt så har jag haft så fullt upp i helgen att jag inte ens har hunnit med att skriva i bloggen. Hela veckan har jag fixat och bakat och varit oerhört stressad inför denna helg och nu är allt entligen avklarat!! =D
Känns super skönt faktiskt när jag tänker tillbaka på hur jag mådde innan, jag var så sjukt nervös och hade ont i magen dagarna innan. Usch! Just nu känner jag mig duktig och nöjd haha.

I fredags var det studenten och jag hade väldigt låga förväntningar vilket ledde till att det bara kunde bli bra vilket det blev...jag hade skitkul iaf! Det var mycket skrikande, hoppande och partande och en grymt kul dag i största allmänhet fast jag hade väl inte samma gläje som de andra eftersom jag kommer tillbaka nästa år och fortsätter mina studier. Jag tyckte mest att det var sorgligt att jag inte kommer att gå i den klassen igen med alla roliga och underbara personer. Jag kommer verkligen sakna det ='(
En liten fråga bara...Är det bara jag som tycker att alla blir snygga i studentmössan?? Jag skulle alltid vilja ha den på mig ;P Skitsnygg!

Bilder från studenten: (tyvärr så lånade andreas ut kameran på själva utspringet till hans föräldrar och någon glömde att stänga av den så batteriet dog, så det finns bara bilder på hans lillesyrra!)


Kattis, Pillis och Jessie
Champagnefrukosten!



Taggade grabbar!


Jocke och Annica innan uppspelet i sporthallen


Min ensamblegrupp (innan det bestämmdes att jag fick vara med) som repar i sporthallen innan alla gymnasieskolorna kom in som hulliganer och invaderade lektaren. Ashärlig känsla att stå där nere när alla skriker och slänger sig ner. (Som om dom vore ens fans fast dom bara är glada att ta studenten ^^)


Jag och Isold


Jag och Hanna


Lillebror håller i mitt plakat i väntan på att jag ska springa ut


Elvira väntade förväntansfullt på att maten skulle springa ut NÅGON JÄVLA GÅNG!! ^^
Stackars liten <3


Yohanna, Isabelle, Andreas


Sedan var det lördag och jag var så otroligt fruktansvärt nervös...jag och mickis hade jobbigt nog dragit oss vatten över huvudet och bestämmt att vi skulle sjunga på dopet??? Varför? Fan va jag mådde dåligt hela morgonen, alla jag känner skulle dit och man vill ju inte göra bort sig inför hela släkten och massa vänner. Kunde lixom inte koncentrera mig på själva dopet utan mådde bara illa av tanken på sången som var det sista momentet. När jag blir nervös så blir jag helt skakig i hela kroppen och min hals tjocknar och självklart blev det så denna gång med vilket ledde till att jag knappt kunde sjunga höga toner och dum som jag är så hadde jag gjort en överstämma i refrängen som lät helt surt =| Stackars folk!
Men de flesta sa att det inte gjorde så mycket för vi sjöng så svagt i refrängen och verserna var bra. Jaja gjort är gjort. Det var iaf för Elviras skull som jag sjöng så det spelar egentligen ingen roll.
Prästen var lite orutinerad tycker jag. Hon sa fel saker, glömde en psalm och verkade nervös men vad kan vi göra åt saken.
På fikat efteråt vart det pinsamt trångt, men det visste vi ju redan innan att det skulle bli eftersom alla andra lokaler i närheten var uppbokade redan. Men fikat var smaskigt iaf.
Det var sjukt jobbigt att stå där framme inför alla och öppna Elviras paket, hon fick så mycket och jätte fina saker, men det vill jag inte göra om ofta. Usch, jag hatar att läsa upp vad som står på korten för jag stakar mig alltid när jag läser och det är såå pinsamt. Det är skönt när folk bara skriver typ "Grattis på dopdagen från blablabla.." det är lättläst och bra :)

Det var kul att vi hade dopet tillsammans med Mikaela, Emil och Liam eftersom våra familjer känner till varandras lite grann och eftersom jag och mickis har kännt varandra hela livet.

Några bilder från dopet:


Gudmödrarna Yohanna och Sofie, och så jag och Andreas oxå



Liam och Elvira i sina gudföräldrars knän (vi fick sitta ner för det mesta som tur var eftersom Elvira är så tung)


Liams gudmor och Elviras gudmor hällde upp vatten i dopfuntet


Elvira döps


Jag och Mickis sjunger


Familjen <3


Presentöppning


Allt folk ihoptryckta i den lilla lokalen


Elvira, mamma Linda, mormor Lotta, mormorsfar Nils-olof, momors farmor Maj-britt
5 generationer!

Idag är det jätte fint väder så nu tänker jag inte slänga bort mera tid av denna dagen på datorn.
Kanske ska till smidö ett tag och sen ska vi till Verkaviken och gratta kusin Jacob som fyller 15 idag =)
Vilken släkthelg...Linda like =D

Hej svej!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: johanna

Du sjöng jättefint ju Linda!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback