Öppna förskolan och grill/filmkväll - film

Kom nyligen hem och känner mig ganska trött..ska snart gå och lägga mig i sängen brevid min sambo och kramas lite, men först lite uppdatering.

Idag så försov jag mig lite. Hann inte med allt som jag tänkte fixa med i morse och det känns ganska jobbigt. Det är så mycket jag vill göra men så lite tid och sommaren är verkligen för kort! Eftersom jag inte hann med nåt i morse så har jag fullt upp i morgon. Synd att det ska bli så fint väder! =(
Jag ångrar lite att jag inte gick upp när klockan ringde men jag var verkligen så sjuukt trött. Tur att Mikaela ringde och väckte mig vid 11-tiden för annars vet man inte hur länge jag hade kunnat sova? Jag fick verkligen stressa mig igenom hela morgonen eftersom vi hade bestämmt träff på öppna förskolan 13.30, och jag hatar att inte passa tiderna. Funderade nästan ett tag på att inte gå dit alls eftersom allt gick så dåligt och det var massor som jag ville fixa med hemma men det är ju nästan värre än att komma försent.
Nästan en timme efter den bestämda tiden så kom jag tillslut fram till öppna förskolan och träffade alla mammor, var med på sångstunden och hade trevligt.
Efteråt så gick jag, Emily och Mikaela till ett fik i kungsängen centrum, med våra bebisar, och satt där ett tag och snackade lite mer och mumsade.

Sedan var det dags för mig och Elvira att bege oss till tåget för att åka på en grill/filmkväll hos Frida med några tjejer från "gammla" klassen. Kom dit till 6 och så satt vi och pratade och skvallrade lite innan vi satte igång att grilla. Jag fick en barnvakt oxå medans vi åt..Fridas mamma som är tokig i bebisar gick runt med henne. =) Det var skönt med lite belastning.
Efter det så gick vi upp till tv:n för att kolla på film men tyvärr så blev det ingen film för mig. Elvira började plötsligt skrika och vad jag än gjorde så gallskrek hon. Jag förstog inte vad det kunde vara, jag provade med nappen, att amma, bära henne på alla sätt som brukar funka, försökte natta henne men hon bara skrek så då fick jag nog och packade snabbt ihop mina saker, tackade för mig och drog.
Så fort jag hade gått några steg från huset så somnade hon. Typiskt! Hon var tydligen bara trött men sådär skrikig har hon aldrig varit förut bara för att hon är trött??
Jag tyckte iaf det var kul att träffa dom och jag hoppas att det blir snart igen :D

Imorgon så ska jag ha en pluggdag har jag bestämmt men eftersom det ska bli så fint väder så får jag ta en paus mitt i allt och fråga snällt om det är någon mamma som vill ta en barnvagnspromenad eller nåt med mig :P

Lite bilder från idag:

Vi sitter på fiket tillsammans och har det mysigt.


Emily ger mat till Melvin som nu är 4 månader och får börja med fast föda :) Det var spännande att se.


På tåget påväg till Frida i Viksjö. Elvira som numera är en "Napp-tjej" (jag har ju varit så emot napp förut men det visade sig vara en ganska bra grej ändå)


Kattis och Frida som har varit i Turkiet i 2 veckor och hade mycket att berätta =)


Här har vi mammas blivande lilla godismonster... kanske?


Annica och Pillis =)


Och sen kan jag ju lika gärna passa på att lägga upp lite bilder från i helgen när jag ändå håller på.
Några bilder från i fredags:


Grabbarna påväg till Lillsjön för att fiska lite.


Otroligt fin och mysig kväll!


Lite smoke on the water ;P


Grabbarna fiskar men som vanligt utan napp..stackarna!


Massa naturupplevelser påvägen hem, i form av grodor/paddor.


Jag har två bilder från Lördagen oxå, innan kameran dog:


Melvin som ligger i vårat trapphus innan vi kom in. Jag (jävla pucko) hade nämligen glömt nyckeln hemma när jag och Emily gick till Lidel och handlade middagen och andreas hade redan dragit till sin kompis i viksjö när vi kom tillbaka...


Vi fick sitta och vänta i trapphuset som ett par lodisar tills andreas kom och öppnade till oss.
Som tur var så hann inga grannar se oss sitta där, det var bara Mikaela och Liam som hann se oss innan Andreas kom.

Nä nu ska jag natta! Nattinatt!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback