Elvira 6 månader!

Tänk att ett halvt år redan har gått tillsammans med vår fina prinsessa!
Helt otroligt att det kan gå så fort samtidigt som det känns som om hon alltid har funnits.
Det var 6 månader sedan som hon slängdes upp på mitt bröst, helt hjälplös och namnlös, hon var bara en liten bebis och nu är hon stora tjejen! Om lika lång tid så är hon ett år och kanske kan gå? eller kanske kan säga nåt? Helt ofattbart!

Det känns som att jag har lite för bråttom med att hon ska växa upp.
Ville helamma enda fram till 6 månader men redan vid 4 månader så fick hon smaka lite potatis och banan och efter 5 månader någon gång så ammade jag nästan bara på halvtid ( p.g.a svampen på mina bröstvårtor som hon gav mig) och gav henne riktig mat i form av hemmagjorda puréer och burkmat. Hon älskar mat så det är inga problem alls...
Eller som idag när hon fyllde halvår så ville jag ta massa fina bilder på henne när hon låg i bara blöja på en fäll. Sedan spårade det ur och jag ville att hon skulle sitta upp så att jag kunde fota, för hon kan sitta ganska långa stunder ibland. Men idag gick det inte så jätte bra för hon lutade lite för mycket åt sidan snett bakåt, tippade över och slog huvet hårt i golvet. Inte bara en gång utan två =( Då sa Andreas att "nu får det vara nog Linda! Du kan ta kort på henne sittandes när hon kan sitta"!
Där fick jag för att jag tror att min bebis är ett stort barn...

Andreas har varit sjuk den här veckan men jag hade bestämmt att det inte skulle få förstöra Elviras halvårskalas. Jaa ni hörde rätt, vi firade att hon fyllde halvår med både kakor, hembakad halloncheescake, saft, te och kaffe. Våra gäster hade till och med me sig presenter vilket dom inte hade behövt! Vi ville bara bjuda på fika och tillsammans med dom fira Elviras halvårsdag.
Det kanske låter lite larvigt men för oss är det stort! :D

Det hon fick var:
Av familjen Thimgren (min familj) - En påse med massa burkmat och en röd Laban overall.
Av familjen Karnik (andreas familj) - En resestol och en leksaksbok
Allt var sånt som hon behövde så det var alldeles strålande bra =D

Nu ska jag sova, skola imorgon!
Kram

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback