8 veckor efter förlossningen & första träningspasset!

Idag har jag tagit det ganska lugnt i jämförelse med de andra dagarna i veckan eftersom jag bara har varit hemma. Jag har inte ens gått någon promenad som jag brukar, men vädret är ju skit!
Jag har bakat kladdkakemuffins och lagat raggmunk, bacon och lingonsylt till middag så jag har tillbringat mesta tiden i köket. Speciellt om man räknar med diskandet. Kände mig som en liten hemmafru faktiskt =P

Jag har ganska länge varit väldigt sugen på att träna, men så läste jag att man skulle vänta tills 8 veckor efter förlossningen. Och idag så fyller Elvira 8 veckor vilket betyder fritt fram för att träna =D Vilket jag oxå gjorde..och det var sååå härligt! Kände mig smal på en gång efteråt xD

Sen kom Elviras farmor och hälsade på, och andreas stack iväg för att kolla på hockey med grabbarna. Efter ett tag så kom även Elviras mormor som oxå ville hälsa på, så jag satte på lite te och tog fram bullar. Men bara två. En till farmorn och en till mormorn och då kände jag mig jätte duktig som inte tog någon själv! Jag kanske är larvig som blir så stolt över mig själv. Men folk som känner mig vet hur stort det är för jag har verkligen problem med sockerintaget. Jag är nämligen sockerberoende, och det är ingenting som jag är stolt över.
Försöker bli av med det beroendet men det är inte lätt kan jag lova...någon som har några tips eller knep mot det? Hör gärna av er!
Nu ska jag amma och natta Elvira sen blir det nattinatti även för mig.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: hanna

ät mer fullkornsprodukter :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback