Mjölkstockning =(

Vi kom precis hem från landet och just nu sitter jag i soffan och ammar. Idag har det varit en riktigt mysig dag med soligt väder och trevligt sällskap. Det började med att vi tog en härlig promenad efter frukost och gick till Ruggen (en liten sjö som man kan bada och fiska i), vi lämnade av grabbarna som skulle fiska och så gick jag, Elvira och hennes faser Yohanna tillbaka. Sen blev det trädgårdsarbete efter fikat. Vi krattade bort allt gammalt gräs och eldade upp det så nu luktar vi brandrök hela familjen. Härligt!
Konstigt nog så hade vi kul medans vi krattade, och det spelar ingen roll vad man gör eller är, man har alltid kul med familjen karnik =P

Annat var det igår! Då var ordet kul långt borta på min karta, för jag mådde kort sagt skit!
På fredagen när vi hade satt upp soffgruppen på balkongen så satt jag där och ammade eftersom det var så mysigt och jätte varmt (jag tänkte inte på att det kanske drog lite på bröstet), men det fick jag sota för på lördagen. Då smällde mjölkstockningen till! Aj vad ont jag hade det i bröstet, det ömmade och hela jag kände mig hängig. Det var kallt i stugan så jag låg under en filt men det blev bara kallare och kallare för mig fast dom eldade i alla spisar. Jag förstog att jag hade fått mjölkstockning för då brukar man oftast få feber. Lagom till middagen kände jag hur yr jag var och huvudet var tungt. Jag orkade knappt äta och ville bara hem. Jag grät till och med en skvätt på kvällen för att det var så kallt och jag ville verkligen bara hem. Resten av kvällen låg jag framför brasan och trots det så frös jag. Det värsta var när jag kände att jag behövde kissa och ville verkligen inte gå ut i regnet och behöva frysa ännu mer. Fy faan säger jag bara!
Som tur är så har jag världens bästa pojkvän som ställde upp för mig hela kvällen och tröstade mig o underlättade allt. Han stog till och med ute i regnet och höll i ett paraply över mig medans jag kissade. Han var så snäll och underbar! <3
Jag gjorde allt som man kan göra vid mjölkstockning och vilade hela kvällen så när jag vaknade i morse så kände jag mig genast mycket bättre. Det kändes så sjukt att det kan vända över en natt. Från att vara jätte sjuk till att inte ha någon feber alls och bara vara lite öm i bröstet.
Det var tur att det var så fint väder idag och att jag mådde så mycket bättre för annars hade det nog kännts jobbigt att åka tillbaka till landet med det hemska minnet i tanken.

Nä nu ska jag gå och bada bort all röklukt med min familj. Hoppas vi får plats i badkaret allihopa =P

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback